Sunday, April 24, 2011

SYURGA au neraka?

بسم الله الرحمن الرحيم


adakah esok itu pasti?
boleh ke kita jumpa lagi orang yang kita sayang bulan depan?
masih ada ke kita dekat bumi ni tahun depan?
kamu terlalu sure ke yang kamu boleh hirup lagi udara segar ni?
apa yang buat awak pasti sangat yang awak boleh hidup lagi 30, 40 tahun?
tak sedar ke kau yang roh ini milik Dia,Tuhan kita, Allah yang Maha Satu?
apa aje yang boleh kita dapat dengan kebahagiaan dunia ni?
lupa dah janji Allah tentang syurga yang abadi?
bukannya you tak nak semua nikmat syurgakan?

habis tu apa yang kita,kamu,awak,kau, you dan AKU buat sekarang??
makin hampirkah aku pada ganjaran syurga itu?
sedarkah aku bahawa MATI ITU PASTI?
tak takut ke aku kerna pada bila-bila masa Allah boleh TARIK ROH ini..
sudah ready ke aku untuk menemui ajal itu?

manusia, bila bercakap soal ajal cepat melenting...
bila diingatkan tentang ajal senang sgt menepis...
TAPI MATI ITU PASTI!
sangat pasti....

dah tau tentang semua tu kan sebenarnya,
habis kenapa masih menjauh?
kenapa masih terleka pada nikmat dunia?
kenapa masih lalai pada tanggungjawab seorang hamba, seorang daie?
kenapa masih menunggu saat yang tak pasti lagi akan hadir?

aku mesti bangkit! KITA mesti bangun...
jangan terus dibuai mimpi duniawi.
lihat pada yang kekal.
mahu NERAKA atau SYURGA?

*Ya Allah kau berikanlah kami hidayah dan petunjuk agar kami tidak menjadi hamba yang ingkar.
اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ

IzzatiarifF
I LOVE ALLAH AND RASUL.

2 comments:

orkedkhaled said...

jangan korbankan satu kepastian untuk satu kemungkinan :D

p.s : ILY <3

izzatiariff said...

sebab yang pasti itu pasti,
yang mungkin itu tak pasti.

huhu belit2.

p.s : ILYT fiLlah